kuchniarosyjska

Just another WordPress.com site

Placki jak ziemniaczane, ale z .. pieczywa

Składniki

czerstwe pieczywo (ja akurat miałam pół bochenka chleba i bułkę),
bulion,
jajko,
cebula,
kasza manna,
przyprawy:pieprz, sól, curry,
pietruszka lub (i) koperek

Przygotowanie

Jedynym dotąd znanym mi sposobem na wykorzystanie czerstwego już chleba było namaczanie go w rozbełtanym jajku z przyprawami i usmażeniu go. Bardzo lubię taki chlebek polany ketchupem.

Ostatnio znalazłam w sieci przepisy na kotlety z chleba, zainspirowana nim, postanowiłam go delikatnie zmodywikować i stworzyć placuszki chlebowe a’la ziemniaczane. Mam nadzieję, że spodoba Wam się ten przepis i wykorzystacie go gdy w chlebaku zostanie Wam porcja czerstwego pieczywa.

Wykonanie:

Pieczywo zamocz w bulionie, gdy całkowicie zmięknie odciśnij z nadmiaru płynu (ja zostwiłam na sitku, żeby skapało). Przełóż do misy. Masę chlebową należy dokładnie rozgnieść, żeby nie było czuć skórek. Można to zrobic rękami, lub blenderem. Ja wykorzystałam taką nakładkę:

Do jednolitej masy dodaj jajko, posiekaną drobno cebulkę (możesz też zeszklić ją na maśle), dodaj kaszę mannę tak, by konsystencja masy przypominała konsystencję ciasta na placki ziemniaczane. Przypraw solą, pieprzem, curry, dodaj zioła (ja użyłam suszonych). Jeśli ciasto będzie za rzadkie dodaj trochę mąki.

Ciasto nakładaj łyżką na bardzo gorący olej. Żeby masa odklejała się od łyżki możesz ją maczać w wodzie. Delikatnie przekładaj na drugą stronę.

Po usmażeniu odsącz na papierowym ręczniku.

A tak wyglądają po usmażeniu oraz podane jako mój leniwy obiad z pseudo sosem parówkowym

Smacznego!🙂

Single Post Navigation

Leave a Reply

